
· Quines tasques té un director d’una cadena de televisió?
En el meu cas m’encarregava de la gestió dels continguts, l’estratègia, el model, la ció i configurar la personalitat d’una televisió de servei públic.
· Com va canviar BTV sota la seva direcció?
Doncs vam completar la digitalització, vam desenvolupar serveis interactius, vam emetre per altres canals, vam aconseguir acostar-nos més als usuaris i que ens consideressin una opció televisiva habitual. També vam apostar pels documentals fets per productores locals. Ens vam esforçar molt per tenir una marca forta i diferenciada.
· Va aconseguir augmentar l’audiència de la cadena?
El creixement de l’audiència es va iniciar amb Joan Tàpia com a director i va continuar en els anys posteriors. Va passar de 2.353.000 d’espectadors al 2004 a 3.347.000 al 2008. Tanmateix jo valoro més la bona nota que ens donaven els ciutadans de Barcelona, ens situaven entre els millors serveis públics municipals.
· Quins són els reptes més grans als que va haver de fer front?
Millorar la qualitat i la quantitat dels continguts sense generar dèficit pressupostari, emetre en TDT, redefinir la marca BTV, emetre les 24 hores, crear nous espais informatius, canviar la imatge corporativa, donar entrada a nous gèneres, crear un departament comercial, presència a Internet, crear vincles amb entitats ciutadanes, etc...
· Un altre dels grans reptes devia ser l’obertura de les noves instal·lacions al 22@, no?
Oi tant! Traslladar-nos sense deixar d’emetre ni un minut va ser un bon repte. Calia acabar les obres de la nova seu, equipar-la i completar la digitalització. Ens vam instal·lar a un nou centre de la ciutat, en un entorn tecnològic i audiovisual molt favorable i amb molts avantatges.
· Últimament hi ha hagut moltes queixes sobre els canvis d’última hora en les cions de les cadenes. Per què es canvia en l’últim moment?
Hi ha canvis que poden ser deguts a estratègies competitives, que no ha estat mai el nostre cas, i d’altres per esdeveniments rellevants no previsibles. De totes maneres no m’estranyaria que en un futur el concepte de ció canviés. Els espectadors faran la seva pròpia ció.
· Com es decideix la ció diària?
El ventall de continguts es decideix en el Comitè de Direcció. S’ha de tenir en compte que el perfil de l’espectador canvia al llarg del dia. Per trobar el millor dia i hora per a un l’experiència ajuda però cal anar provant i arriscant-se, establir un diàleg amb l’audiència, respectar sempre l’espectador però també sorprendre’l.
· Com funciona el tema de la compra de pel·lícules?
És un tema de diners i de criteri. Els recursos disponibles deixen fora del teu abast pel·lícules que voldries oferir i els criteris propis et fan deixar de banda pel·lícules que més aviat no vols oferir. Pel·lícules que exaltin la violència per exemple. Nosaltres teníem reservat un petit percentatge a les versions originals subtitulades.
· Què era el més popular de BTV?
Telemonegal, El Temps del Picó i La Porteria del Pitu Abril. Les pel·lícules i els informatius ocupaven el segon lloc. Vam assolir programes de producció pròpia com Ciutadans en temps de guerra, Barcelona sota el franquisme i finalment El somni de Barcelona centrat en el emigrants que van arribar a la ciutat durant els anys 60.
· Com es finança una televisió local com Barcelona TV?
El finançament surt del pressupost de l’Ajuntament de Barcelona. Aproximadament, el 15% dels recursos econòmics provenen de la venda de publicitat i de continguts. L’any 2004 aquests recursos propis no arribaven a 900.000 € i l’any 2007 passaven dels 2,2 milions d’euros. Un creixement espectacular.
· Com es finança una televisió local com Barcelona TV?
El finançament surt del pressupost de l’Ajuntament de Barcelona. Aproximadament, el 15% dels recursos econòmics provenen de la venda de publicitat i de continguts. L’any 2004 aquests recursos propis no arribaven a 900.000 € i l’any 2007 passaven dels 2,2 milions d’euros. Un creixement espectacular.
Ana Ortiz Roca - Barcelona
(08/03/2009 - 20.31h)
Per conèixer una mica més a Ricard Domingo podeu consultar les següents pàgines webs:
* Ricard Domingo es perfila com nou director general de BTV (EL PAÍS, 22-07-2004)
Per conèixer una mica més a Ricard Domingo podeu consultar les següents pàgines webs:
* Ricard Domingo es perfila com nou director general de BTV (EL PAÍS, 22-07-2004)
* Proposen Ricard Domingo com a director de BTV (EL MUNDO, 22-07-2004)
* Substitució de Ricard Domingo per Àngel Casas (ABC, 11-09-2008)
No hay comentarios:
Publicar un comentario